Sawasdee Kaa vanuit Koh Mak en Trat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne de Klein en Angelique van der Ben - WaarBenJij.nu Sawasdee Kaa vanuit Koh Mak en Trat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvonne de Klein en Angelique van der Ben - WaarBenJij.nu

Sawasdee Kaa vanuit Koh Mak en Trat

Door: Angelique en Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne de Klein en Angelique van der Ben

06 November 2011 | Thailand, Bangkok

We zijn alweer bijna 2 weken onderweg en beginnen het nu toch echt vervelend te vinden...
Nee hoor... Het is hier echt fantastisch!
Dit verslag schrijven we in Trat, waar we slechts 1 nachtje slapen en waar we al heerlijk hebben gegeten bij Cool Corner. Vanavond gaan we eten op de night market met een koude Chang. Daarna direct door naar het meer, daar is een festival aan de gang.
Nu eerst even over de laatste 5 dagen. Ons "onbewoonde" eiland, Koh Mak. Geen bank en geen internet, maar wat een paradijsje. De foto's zeggen genoeg.
We hebben het heel druk gehad met lezen, zwemmen, snorkelen, kanoen, schelpen zoeken, kokosnoten pellen en onze eigen sieradenlijn (koraal en schelpen). Na 2 weken van eilanden, strand en zee vonden we het tijd om wat cultuur te gaan snuiven. Een mens kan maar zo veel chillen...
Vandaag zijn we met de speedboot naar Trat geraced. Waar we een nachtje slapen in Ban Jaidee Guesthouse. Morgen vertrekt onze minivan richting Siem Reap. Onze eerste echte overland grensovergang (waarschijnlijk bij Poipet). Internet staat vol verhalen van oplichterspraktijken en lange wachtrijen bij de grens. We gaan het meemaken. Dat horen jullie dus nog.
In Cambodja zullen we 3 dagen in Siem Reap slapen waar we Angkor Wat bezoeken op witte fietsen. Daarna door naar Phnom Phen voor de killing fields en daarna door naar Sihanoukville om ons visum voor Vietnam te regelen en bij te komen van onze indrukken. Hierover volgt natuurlijk meer in ons volgende verslagje.

• 06 November 2011 - 14:19

Bertie En Dick:

Lieve meiden, Ik heb jullie wel net op Skype gesproken maar nu wel de eerste om te reageren. Mooie foto's weer als de rest ook zo wordt kan ik jullie misschien een album cado doen als het zover is. Laat maar weten of je er prijs op stelt.
    Liefs van Mama.

• 06 November 2011 - 14:39

Marijke En Ben:

Lieve meiden,
    hier dan als tweede de andere mam. Was fijn jullie vanmorgen weer even gesproken te hebben en te horen dat alles goed gaat. Wij vinden de foto's heel leuk, jullie zien er goed uit.
    Liefs mam en pap

• 06 November 2011 - 16:51

Jane & Erwin :

Man are we jealouse.It looks fantastic.But you guys will have fun were ever you go.We are still busy with Thailand.The flights are getting cheaper.We are looking atmid Jan.staying 6 weeks.Is it better to book huts there or here? Just LUV seeing your fotos.Take care LUV youxxxx

• 06 November 2011 - 17:24

Simonne:

Ik zit hier met een glimlach jullie waanzinnige foto's te bekijken. Wat zijn deze foto's geweldig!
    Zouden jullie 1 klein schelpje voor me willen bewaren, voor in mijn schelpenschaal hier in de woonkamer: ze zijn te mooi!
    Ondanks fijn zacht herfstweer in Nederland droom ik nu van thaise eilanden met witte stranden.....
    lieve groet

• 06 November 2011 - 17:48

Yvonne De Klein En Angelique Van Der Ben :

@mam....wij willen heel graag een foto album. We hadden het er vanmiddag nog over toen we al de foto's aan het uploaden waren.
    @jane en erwin, it will be cheaper when you book your huts here.
    @simonne, we nmen een schelpje voor je mee..

• 06 November 2011 - 18:12

Rolinda En Bas:

Wat verveeeeeeeeelend! Geniet er lekker van. Een beetje jaloers zijn we wel.
    Wat een prachtige foto's. We houden jullie in de gaten. Dag lieve schatten!

• 06 November 2011 - 18:16

Ferna:

Ik ben even speakless..............
    Wat een foto's!! Mag ik even jaloers zijn op jullie avontuur?
    xxx

• 06 November 2011 - 18:16

Michel:

Die jumps zijn impressive. Jullie hebben het naar je zin!

• 06 November 2011 - 18:29

Harriët En Peter:

Wow! Het is daar inderdaad fantastisch! En goed om te zien dat jullie zo lekker genieten! Jullie zien er ook relaxed uit! Leuk om de foto's te bekijken en jullie stukje te lezen. Jammer dat we vanmiddag niet thuis waren om te skypen, maar er komt vast en zeker weer een ander moment!
    Succes met een hopelijk soepele grensovergang en geniet van Cambodja! Hoop snel weer leuke ervaringen te lezen/zien! Dikke kus en knuffel voor jullie

• 06 November 2011 - 18:54

Karsten:

Ik vond het grappige foto's. groetjes Karsten.

• 06 November 2011 - 20:23

Els:

An en Yvonne wat een fantastische dingen maken jullie mee. En wat een mooie foto's, stoere sprongen..... Hè meiden geniet ben benieuwd hoe de douaneovergang is. liefs van mij

• 06 November 2011 - 20:37

Fam Brous:

hoi dames,
    geweldige foto's,om jaloers op te worden ja!!
    geniet lekker van jullie reis,wij genieten van de sint tijd die gaat komen.
    groetjes marco,brenda,danique en damian.

• 07 November 2011 - 07:27

Trudy:

Hoi Angelique,
    Wat ziet het er prachtig ui! En jullie ook, zo lekker bruin, en de haren mooi opgelicht door de zon en zee water.Geniet er maar lekker van. Ik wacht vol nieuwsgierigheid het volgende reisverlag af.

• 07 November 2011 - 08:48

Evelyn (gunther ;)):

Wow dat ziet er goed uit! Ben wel jaloers hoor! XX

• 07 November 2011 - 12:05

Marijke:

Witte fietsen? Ha! Dat hebben ze vast afgekeken van onze Veluwe! Uh... Het ziet er alleen een beetje anders uit dan de Veluwe...
    Veel plezier! groetjes Marijke

• 07 November 2011 - 16:32

Frieda:

Hoi meiden,
    Wat een geweldige foto's,we proeven wel een beetje de sfeer hoor?
    Het is daar lekker qua temp,hier word het nu kouder,brrrr!
    Geniet van alles met volle teugen!!!!
    Tot het vollgende mooie reisverslag van jullie,
    Lieve groetjes xxxx

• 07 November 2011 - 18:45

Louise:

Zoals ik gister al zei... Als ik de foto's zie ben ik vast weer even flink jaloers! En ja hoor ;-) Super gaaf meiden!!! Vooral jullie jumps :-)
    Leuk jullie ff gesproken te hebben.
    Have fun in Cambodja...

liefs x

• 07 November 2011 - 19:11

Wilbert:

Hoi Angelique en yvonne,
    Niet toevallig je nagels aan het knippen Angelique? ;)
    Wauw, wat een reis! Genietsche!

• 07 November 2011 - 19:47

Ineke G.:

Hallo blonde deernes,
    Ja jullie haar is zo mooi opgelicht door de zon....... Wat een fantastische Bounty eilanden ,hè voor de Thaise kust ........ zou er zo ook wel weer naar terug willen....

Ik las dat jullie van plan zijn om snel de grens over te gaan naar Cambodja (succes ! )
    Laten jullie je plannen om vaste land te bekijken( Chang Mai - Ayuthaya-Sukothai-Pataya-Bangkok) varen i.v.m.
    de aanhoudende wateroverlast ? Jammer, maar helaas !
    Veel reisplezier verder

Groet,
    Ineke G.

• 08 November 2011 - 01:41

Angelique:

@Wilbert.....nee het waren niet mijn nagels...je ziet toch duidelijk op de foto dat ik een kokosnoot aan het pellen ben...handig hoor zo'n multitool!!!
    @Wim (Elsenhoeve)....het gaat voor jullie nu ook lekker opschieten zeg, zo lang naar uitgekeken...gaaf!! Zoals je hebt gezien....het is hier erg mooi, goede sfeer en vriendelijke mensen. Yvonne en ik vertrekken 19 december uit Zuid-Oost Azie via Bangkok. We zullen jullie waarschijnlijk niet zien. Wanneer vertrekken jullie precies/komen jullie aan (in Bangkok?). Wij zullen de laatste 2 dagen nog in Bangkok zijn, misschien daar ergens afspreken? Heel veel plezier met jullie voorbereidingen, gaan jullie ook een weblog bijhouden?

• 08 November 2011 - 01:43

Yvonne:

@Louise...Leuk je gesproken en gezien te hebben. Een beetje jaloers mag je wel zijn, het is hier namelijk heerlijk, maar zoals je al zei... Jouw tijd komt ook!
    @Mam (Marijke)...Het witte fietsen project ondersteunt de plaatselijke bevolking.
    @Ineke... Nee, hoor we gaan zeker terug naar Thailand. We doen onze reis gewoon andersom. Dus.. Thailand (2 eilanden), Cambodja, Vietnam (zuid naar noord), Laos en dan weer Thailand.
    We hebben hier nog 7 weken.
    @Harriet... De grensovergang was een eitje. Al die horrorverhalen waren op ons dus niet van toepassing. We skypen snel weer.

• 08 November 2011 - 21:17

Arcootje:

Nou, succes maar weer. We bidden voor jullie......